Jste zde

Fígle prodejců: Akční zboží u vchodu a to nejdražší napravo a ve výšce očí

nákupní košík v supermarketu Zdroj: www.bigstockphoto.com
Poznejte s námi prodejní triky, kterými vám prodejci vnutí i zboží, které zrovna nepotřebujete. Umístění zboží v supermarketu je dobře promyšlená strategie, která cílí na naše podvědomí.

3. 3. 2020

Nákupy potravin jsou druhou nejvyšší položkou v rodinném rozpočtu. Za jeden měsíc průměrně utratíme okolo pěti tisíc korun. Nenechte se zlákat triky prodejců a ušetřete i stovky korun měsíčně. Víme, na co si dát pozor!

Pamatujte na to, že sleva nemusí být vždy výhodná!

Slevy jsou bezesporu největším lákadlem. A prodejci to moc dobře ví! Zářivé nálepky s nápisem sleva na vás číhají na každém kroku. U výrobků, které jsou zlevněné o několik halířů, ale i u výrobků, které ve slevě v podstatě nejsou a za stejnou, ne-li nižší cenu je najdete i u konkurence.

Nenechte se zlákat nápisu typu „Nejlepší cena“ anebo „Nejvýhodnější nabídka“. Jde o pouhé prodejní triky. Zdroj: www.bigstockphoto.com

A pozor! U zlevněných výrobků, které podléhají rychlé zkáze, se vám obvykle ani nevyplatí nakupovat je ve větším množství. Nestihnete je sníst a prošlé skončí v koši. A podobně je to i u akcí tipu 2+1 zdarma nebo u „výhodného“ rodinného balení.

Při nakupování sklopte zrak!

Možná vás to překvapí, ale při nakupování má vliv i samotné umístění výrobku v regálu. Všimli jste si, že nejdražší výrobky jsou obvykle umístěny ve výšce očí v regálu napravo? Podvědomě se totiž v supermarketu pohybujeme stejně jako na silnici. Levnější, nikoliv méně kvalitní výrobky, proto hledejte v horních nebo naopak spodních částech regálu.

Zlevněné zboží, které je umístěné hned u vchodu, má za úkol vtáhnout vás dovnitř a přimět vás k nákupu čehokoliv. Zdroj: www.bigstockphoto.com

Své umístění mají i výrobky, které jsou zrovna v akci. Většinou je najdete na viditelném místě.  Na začátku regálu nebo hned u vchodu. Tedy v místě, kde váš košík ještě zeje prázdnotou a je potřeba ho naplnit.

Také vás rozčiluje, když prodejce přemístí zboží na jiné místo?

Přemisťování zboží je další prodejní trik, kterým vás prodejce donutí nakoupit více než byste chtěli. Při bloudění po supermarketu totiž přihodíte do koše i něco, co obvykle ani nepotřebujete.

A podobné je to i v případě, když stojíte dlouhou frontu u pokladny. Čas strávený dlouhým čekáním se snažíte zkrátit šmejděním kolem pokladen a přihazováním nejrůznějších cukrovinek, kterými je okolí pokladen sofistikovaně zaplněné.

Mrkněte do horních i spodních částí regálu. Obvykle tam najdete levnější zboží.Zdroj: www.bigstockphoto.com

Nenechte se unést pohodovou atmosférou

Nakupování má ve vás vyvolat pohodu. Supermarketem nemáte proběhnout jako motorová myš, ale podle obchodníků si ho máte užít. Máte se zaposlouchat do příjemné hudby, nechat se zlákat vůní právě upečeného pečiva nebo se odhodlat ke koupi lahodné čokolády, kterou si zrovna vychutnává žena na fotografii.

Zásadně nepodléhám reklamě, když jdu do obchodu, vím, co chci nakoupit, takže mě může skutečně pouze rozčílit, když je zboží přemístěno jinam, než bylo dříve. Nakupování mi nečiní žádnou radost, ba naopak, je předmětem stresu, zvlášť když se mám vyhýbat lidem, kteří blokují cestu svými vozíky nebo u pokladny nevyčkají, než si své zboží nepoložím na pás.

Byly doby, kdy možná obchodníci používali tyto rafinované finty, ale v dnešní době je většina zde zmíněných metod již pasé a naopak mají obrácený vliv vůči zákazníkovi, tedy by ho spíše vyplašily či odradily. Tudíž bych měl jednu otázku: byl autor nakupovat v posledních 5ti letech v supermarketu? Nebo chodí jen do hrabáků?

Mě to nechává naprosto chladným. Mám dopředu napsáno, co potřebuju a nic víc. Šmejdi se můžou snažit sebevíc, ale na mě si nepřijdou.