Jste zde

Peklo zvané Hello Kitty: Když je všechno „růžovoučké a mocinky moc roztomilé“!

Zdroj: juicy.mashkulture.net

Útočí stále častěji a častěji také z míst, kde bychom ji nečekali. Kočka s růžovou mašlí obsadila nejen oblečení, ale i doplňky do bytů – včetně wc prkýnek. Seznamte se, Hello Kitty!

10. 7. 2012

Jen málokdo by řekl, že je téhle bílé kočce letos už 38 let. Fenomén Hello Kitty totiž vznikl už v roce 1974 – tehdy tímhle obrázkem ozdobila kabelku nevalné kvality designérka firmy Sanrio Yuko Shimizuová. A vytvořila ikonu směru „kawaii“.

„Být kawaii“ znamený být roztomilý, k zulíbání, k pomazlení… záleží na vás, jaké interpretaci dáte přednost. Tenhle směr je velmi silný v Japonsku a okolních zemích, nicméně kult „kawaii“ a Hello Kitty postupně ovládá i celý zbylý svět.

Být kawaii = být in!

Hello Kitty je se svými oválnými tvary, dětským vzezřením, velkýma očima, růžovou mašlí a znaky, které odkazují na zvířecí mláďata, ideálním vyobrazením směru kawaii. Navíc právě těmito symboly získává přízeň hlavně u dětských zákazníků, kteří podvědomě na „roztomilost, plyšovost a tulitelnost“ silně reagují. Už chápete, proč vaše dítě dostává psotník pokaždé, když mu odmítnete koupit Hello Kitty lampičku?

hello-kitty6

Takhle to dopadá, když se z nevinné zábavy a záliby stane závislost. Zdroj: www.kittyhell.com

Jak už jsme zmínili v úvodu: V prvních letech se motiv Hello Kitty objevoval hlavně na produktech, které byly nevalné kvality. Hlavním cílem bylo prodat levné a nekvalitní zboží za vyšší cenu. Hello Kitty začala prodávat zboží, které by předtím nikdo nekoupil,  a firma Sanrio se rozrůstala a rozrůstala a rozrůstala…

Hello Kitty rybářská židlička...

Dnes se motiv Hello Kitty objevuje i na výrobcích renovovaných značek a Sanrio jen na licencích za užívání motivu každý rok vyinkasuje asi miliardu dolarů. Mimo to provozuje svůj vlastní obrovský e-shop, kde můžete nakoupit všechno od školních sešitů po toustovače, nebo rozkládací růžové rybářské židličky s motivem Hello Kitty. Pokud máte masochistické sklony, pak si v kategorii předmětů „Home&Decor” určitě vyberete. Když už ne kuchyňký nůž s růžovou rukojetí, tak určitě nástěnné hodiny.

… nebo raději Hello Kity defibrilátor?

V roce 2008 firma Sanrio udělila licenci na užívání Hello Kitty na 60 tisících druhů výrobků v 60 zemích světa. Zároveň nesmíme zapomenout na to, že další tisíce druhů výrobků nesou motivy Hello Kitty neoprávněně (ostatně projděte se třeba po tržnici v Holešovicích). Existují seriály, sady nádobí, nebo třeba nemocnice, jejíž je Hello Kitty patronem a kde mají defibrilátory ve tvaru kočičích hlav (a že si jejich použití člověk opravdu naplno užije, že?)

Fenomén Hello Kitty se samozřejmě i velmi silně promítá i do oblasti bydlení. A má v něm úspěch. Ostatně o tom vás už asi přesvědčila titulní fotka jednoho z Hello Kitty domů na Taiwanu. A pokud ne, pak to dokážou následující obrázky.

hello-kitty2

Tahle rybářská židlička je podle e-shopu firmy Sanrio absolutní bestseller. Nedivíme se - kvůli téhle růžové se ryby musejí na háčky chytat samým nadšením samy! Zdroj: shop.sanrio.com

hello-kitty5

Tohle už snad ani nepotřebuje komentář... snad jen upozornění, že tenhle model je jeden z těch umírněnějších kousků, které jsou na webu k dohledání Zdroj: www.kittyhell.com

hello-kitty4

Když snídaně, tak jedině z Hello Kitty toustovače za zhruba 800 korun. Za přečtení rozhodně stojí i komentáře, které tu k němu jsou a které adorují Hello Kitty fenomén. Zdroj: shop.sanrio.com

hello-kitty3

Další z epesních kousků, které musíte mít. Nástěnné hodiny za zhruba 2000 korun s jablíčkem. A proč zrovna jablíčko? Protože jablíčko má přeci Hello Kitty ráda... Zdroj: shop.sanrio.com