Jste zde

Stěhujete se? Nezapomeňte předem vyřídit vše potřebné!

Zdroj: stehovanipraha.cz

Stěhování nepatří mezi oblíbené aktivity. Přesto se s ním aspoň jednou za život setká většina z nás. Často přitom podceníme přípravy, jež je třeba zahájit už několik měsíců dopředu. Proto jsme pro vás připravili přehled toho, co je třeba zařídit.

8. 9. 2013

Ukončit stávající nájemní smlouvu, odpojit elektroměr, změnit doručovací adresu – opravdu jste na nic nezapomněli?

1.    Ukončení nájemního poměru, popř. hledání dalšího nájemníka

Jste-li v původním bytě v nájmu, měli byste majitele co nejrychleji informovat o svém plánovaném stěhování. Podmínky ukončení nájmu najdete v nájemní smlouvě. U dlouhodobých nájmů může být výpověď až několikaměsíční. Jednou z možností, jak byt opustit dříve, bývá nalezení náhradního nájemníka. Rozhoďte proto sítě co nejdříve. Totéž platí i v případě, že opouštíte svůj vlastní byt a hledáte do něj nové obyvatele. Počítejte raději s tím, že je neseženete dřív než za měsíc.

Náš tip! Současně s přípravami na opuštění bytu už můžete začít řešit i postup stěhování. Kvalitní stěhovací firmy nabízejí zdarma návštěvu technika u vás doma – ten odhadne potřebný počet krabic, které vám doručí k zapůjčení a poradí vám i s ideálním postupem balení a dalších prací.

2.    Odhlášení nebo převedení telefonní stanice

Máte-li ještě pevnou linku, jsou dvě možnosti, jak postupovat. Buď ji necháte zrušit, nebo si svoje staré číslo převedete s sebou do nového bydliště. O úplné výpovědi smlouvy byste měli poskytovatele telefonní linky informovat s minimálně měsíčním předstihem. Například stěhujete-li se k 1. listopadu, ideální je vypovědět smlouvu na konci září. „Nezapomeňte také vrátit zapůjčený telefonní přístroj, jinak vám mohou poskytovatelé dál účtovat náklady za jeho nájem,“ varují odborníci ze společnosti Stěhování Praha.

3.    Ukončení příjmu kabelové televize a internetu

Tady platí podobný postup jako u telefonu, o výpovědi služby byste měli informovat firmu co nejdříve. Placení složenky do doběhnutí smlouvy se totiž nevyhnete, ani když už službu fakticky využívat nebudete.

4.    Odpojení nebo převod elektroměru a plynoměru

Před odjezdem je třeba pozvat techniky z plynáren a elektráren, aby odečetli finální stav na vašem odběrovém místě a připravili vám závěrečné vyúčtování. Z tohoto důvodu je vhodné informovat je o vaší nové adrese. Pokud už nového nájemce znáte, je nejlepší dát si schůzku ve třech i s poskytovateli energií a podepsat rovnou převod smlouvy.

5.    Ukončení smlouvy o dodávkách vody

S minimálně měsíčním předstihem informujte o svém odjezdu i vodárny, které vás budou instruovat o dalším postupu. Vodu si nechte odpojit až těsně před svým odjezdem, budete ji potřebovat při závěrečném úklidu.

6.    Informování pošty o změně doručovací adresy

Svou doručovací poštu byste také měli obeznámit o přesunu svého trvalého bydliště. Rovnou si můžete vyřídit i přeposílání své pošty na novou adresu.

7.    Příprava bytu na předávku

Nyní vás čeká už „jen“ závěrečné uvedení bytu do stavu, v jakém jste jej přebírali. Pokud jste prováděli v bytě nějaké změny, poraďte se s majitelem, zda skutečně trvá na jejich odstranění. Nezapomeňte, že drobné opravy zhruba do 1 000,- Kč jdou většinou dle nájemní smlouvy na vaše náklady. Necítíte-li se na závěrečný úklid nebo balení, můžete být v klidu – tento servis patří mezi běžně nabízené stěhovací služby – můžete jej tedy s klidem nechat na odbornících.

Další praktické rady, tipy a inspirace - to je obsah našeho Facebooku! Přidejte se k nám!