Jste zde

Hledáte výbavu do své poloprofesionální dílny?

výbava do poloprofesionální dílny Zdroj: Hakan Tanak / Shutterstock
Nejrůznější kutilové, opravdoví fandové do aut a všichni ti, pro které je dílna místem, kde se cítí jako ryby ve vodě, si dříve či později nevystačí s ponkem, u kterého najdou jen základní nářadí a nástroje.

23. 1. 2023

Lidé, kteří to se svým koníčkem myslí skutečně vážně, se budou chtít posunout na vyšší úroveň tak, aby jejich dílnám a garážím slušelo spíše označení „poloprofesionální“.

Rozdíl je ve výbavě

Výbava dílny je tím, co odlišuje běžnou dílnu od té, která snese i přísnější měřítka. V žádné dílně nebude samozřejmě chybět běžné ruční nářadí. Ti, kdo ale prací na svých projektech tráví přece jen více času a také náročnost jejich činností je vyšší, si s ním ale nevystačí.

Pokud se jedná o tradiční kutily pracující se dřevem nebo kovem, možná se v jejich dílnách setkáme takovými zařízeními jako jsou hoblovky, pásové pily apod. Ty vyžadují kromě jiného i trochu jinou úroveň zabezpečení a počítat musí jejich majitelé i s vyšší cenou za pořízení výbavy dílny i za spotřebu energie. A zatímco u kutilů se bude v dílně pozornost návštěvníků stáčet především k nástrojům a zařízením na úpravu materiálů, u nadšenců do aut to bude vybavení trochu jiného typu.

Garáž nadšeného amatéra

Tím hlavním prvkem, podle které lze poznat, že tato garáž patří skutečnému milovníkovi aut, jsou zvedáky. Bez těch se neobejde žádný servis, ale využít je mohou i vášniví amatéři.  Existují dva základní typy zvedáků, jež umožňují přístup i ke spodním částem vozu. Tím prvním jsou nůžkové zvedáky. Jejich výhodou je relativní nenáročnost na prostor a fakt, že jsou většinou pohyblivé, takže je lze ve chvíli, kdy nejsou v provozu, odklidit někam, kde nepřekáží dalším aktivitám.

Druhým typem jsou zvedáky sloupové, které motoristé znají z většiny servisů. Ty jsou pevně ukotvené v podlaze a dále se dělí podle počtu sloupů. Nejběžnější variantu představují dvousloupové zvedáky. I když jsou trochu náročnější na prostor, vejít se mohou i do větších garáží nadšených amatérů, kteří se chtějí „šťourat“ i ve spodní části svých vozů.