OA_show('Leaderboard');

Jste zde

Domácí pracovna: jak ji zařídit, aby v ní bylo dobře?

Zdroj: www.bigstockphoto.com
Možnost pracovat z domova dává lidem svobodu, ale zároveň klade nároky na pracovní prostředí. Jak tedy zařídit pracovnu, aby se v ní snáz plnily úkoly? Inspirujte se u nás a stvořte si doma božskou moderní kancelář!
OA_show('Banner Top Article');

7. 2. 2016

Lámat se celý den na gauči s počítačem v klíně ideální není a u jídelního stolu se budete soustředit spíš na obsah ledničky než na práci. Nejdůležitější je proto vybrat si vhodné zázemí. Pokud máte to štěstí, že můžete využívat celou místnost, není to nikterak těžké. Složitější situace nastává, když se musíte skromně spokojit s pracovním koutem.

Místnost versus kout – co je víc?

Ruku na srdce, mít k práci místnost, do níž se můžete zavřít a nerušeně pracovat, je výhra. Její zařizování je však složitější a také náročnější na pravidelný úklid. Kout oproti tomu neposkytuje tolik soukromí a klidu, zato s jeho údržbou nemusíte mít přehnané starosti.

Máte možnost pro pracovnu vymezit celou jednu místnost? Skvěle! Pak lépe odoláte svodům okolí.Zdroj: www.bigstockphoto.com

Místnost – víc starostí i větší klid

Při zařizování celé místnosti-pracovny byste měli nejprve zauvažovat nad vhodnými barvami. Záleží pochopitelně především na tom, jaké barvy máte rádi, abyste se netrápili obklopeni takovou, kterou nemůžete vystát. Dobré je ale vědět i to, že některé barvy podporují invenci a kreativitu, s nimiž se úkoly řeší podstatně snáz. Jde především o fialovou, žlutou a oranžovou, v malém množství prospívá i červená.

Přečtěte si další várku rad a tipů o domácích pracovnách: Jak zařídit moderní domácí pracovnu? Inspirujte se!

Ve druhé fázi přichází řada na výběr nábytku – základem je pochopitelně dostatečně prostorný stůl, pohodlná kancelářská židle, na níž vydržíte sedět po celou svou pracovní dobu, aniž by vás bolela záda nebo jakákoli jiná partie. Poté je nutné vybrat vhodné úložné prostory – skříně, skříňky, úložné boxy… Záleží na tom, kolik věcí potřebujete mít při ruce. Někomu stačí jen počítač, jinému je i skříň málo.

Jakmile máte představu, co všechno potřebujete, promyslete si vhodné rozmístění jednotlivých kusů nábytku tak, aby pracovna působila příjemně, abyste se v ní cítili dobře a nerušeně a abyste v ní trávili svůj čas rádi.

Vybavení domácí pracovny nepodceňujte. Vaše záda vám naopak budou vděčná za kvalitní kancelářskou židli.Zdroj: www.bigstockphoto.com

Jak si vytvořit perfektní pracovní kout

Pracovní kout bývá součástí některé z obývaných místností, nejčastěji se jedná o ložnici, což je místo poněkud nevhodné, ale někdy zkrátka není zbytí, a o obývací pokoj. Už jen proto by kout neměl příliš vyčnívat, aby v místnosti nepůsobil jako pěst na oko – naopak by měl se zbytkem místnosti ladit.

U pracovního koutu tedy odpadá dilema, jaké barvy volit. Zato však vyvstává otázka, jak vybrat nábytek, aby se do kouta vešel, aby uspokojil všechny nároky na komfort a funkčnost, ale aby nenarušil celkový vzhled místnosti. Vynikajícím řešením se čím dál častěji stávají rohové psací stoly s nadstavbou – s policemi, které jsou ke stolu připevněny a nabízejí prostor pro uložení veškerých potřebných materiálů.

Při výběru stolu myslete hlavně na to, aby vám vyhovovaly rozměry pracovní plochy a aby vám poskytl dostatek místa pro nohy.

Po volbě vhodného stolu už zbývá jen vybrat správnou kancelářskou židli. Rozhodně nedoporučujeme utěšovat se tím, že jde „jen“ o pracovní kout a že si vystačíte s židlí od jídelního stolu. Vaše záda by vám to neodkývala.

Pracujete doma často? Pak si pročtěte naše tipy pro pracovnu, ve které vám práce půjde sama.Zdroj: www.bigstockphoto.com

Moderní home-office – jak s ní nakládat, aby byla dokonalá?

Na internetu při troše snahy najdete spoustu kusých informací o tom, jak si pracovnu zařídit, i inspirativní fotografie, nikde už se ale moc nepíše o tom, jak všechny potřebné prvky v pracovně rozmístit a jak pracovnu udržovat, aby vám v ní bylo dobře.

Základní pravidla pro rozmístění nábytku

  • Nestavte stůl a židli tak, abyste seděli zády ke dveřím. Dovolíme si konstatovat, že většině lidí není příjemné, když nevidí, jestli někdo právě tiše nevplul do místnosti.
  • Stůl se židlí by také neměl být přímo proti zdi. Takový pohled do zdi vám nikterak nepomůže. Jestli nemáte jinou možnost, alespoň zeď před sebou ozdobte obrazem, plakátem nebo moderní samolepkou, případně využijte prostor k uchycení tabule.
  • Stůl se židli postavte do blízkosti okna, do světlejší části místnosti. Je docela možné, že se vám víc líbí jiné místo, jenže v tmavém koutě se budete za chvíli cítit pěkně stísněně, i když si rozsvítíte lampičku.
  • Ke zmíněné lampičce – na té v žádném případě nechtějte ušetřit a pořiďte si jednu na pracovní stůl. Sami časem poznáte, že k práci jde o ideální variantu osvětlení, protože práce při velkém centrálním světle tak příjemná není.
  • Pokud si do pracovny toužíte dát i křeslo či gauč pro chvíle odpočinku, dejte ho za sebe. Jestliže se na něj budete při práci i periferně dívat, bude vás to svádět k lenošení. A to nechcete, protože jste sem přišli pracovat.
  • Do blízkosti stolu si dejte tabuli, na niž si budete psát poznámky, které potřebujete mít stále na očích, nebo flipchart – stojan s papíry, který může tabuli nahradit.

Pořádek nade vše, v pracovně dvojnásob

To, co každá domácí kancelář potřebuje, je pořádek, pořádek a ještě jednou pořádek. Do místnosti, kde se povalují papíry po zemi a není skrz ně vidět stůl, vás totiž bude jednoznačně rušit.

Vše, co nepotřebujete denně, ukliďte do skříní, skříněk, boxů nebo jiných vámi zvolených úložných prostorů. Věci rovnejte podle toho, jak často je potřebujete. Ty, které vytahujete k práci nejčastěji, dávejte pochopitelně na místo, z něhož bude jednoduché je dostat, to, co potřebujete jednou za půl roku, se nerozpakujte schovat kamkoli dospod.

Pořádek a dobrou organizaci se vyplatí udržovat i na pracovním stole. To, co momentálně nepotřebujete, z něj odkliďte. Nechte si na něm jen to, co vás nebude rozptylovat, to nejnutnější – počítač, tužku a papír, pití (nebo to, co využíváte právě vy), někomu nevadí kalendář nebo květina. Každá věc v pracovně by měla mít své místo a z vaší kanceláře by se nikdy neměla stát místnost sloužící pro odkládání haraburdí.

Minimalismus pro všechny

Při zařizování pracovny vsázejte na minimální množství věcí a vezměte si do ní jen to, co potřebujete. Pamatujte, že čím více věcí kolem sebe máte a čím více jich máte na očích, tím hůře se vám bude v místnosti pracovat. Rozptýlit lidskou mysl, která se právě snaží soustředit na důležitou činnost, je opravdu nesmírně jednoduché.

Stejně tak jednoduché je zařídit pracovnu nehezkou a nevyhovující. Inspirujte se proto našimi radami a vytvořte si moderní kancelář, v níž budete svůj pracovní čas trávit rádi. Teď už víte, jak na to.

Tagy: 

Autor: redakce

OA_show('Banner Bottom Article');
CAPTCHA
Kontrolní otázka. Při kontrole textu nezáleží na velikosti písmen